In crisis ontwikkelde Swinkels in sneltreinvaart nieuwe bieren. 

De lockdown heeft bierconcern Swinkels Family Brewers hard geraakt en voorlopig zal de bierverkoop niet herstellen. Toch heeft de crisis ook positieve kanten, zegt bestuursvoorzitter Peer Swinkels. Het bedrijf bleek in staat om zich heel snel aan te passen en verschillende nieuwe bieren op de markt te brengen.

Swinkels is wereldwijd actief met 26 biermerken, waaronder Bavaria, Palm en Hollandia. Het heeft brouwerijen in België, Nederland en Ethiopië. Net als elke bierbrouwer is de onderneming sterk afhankelijk van de horeca. Toen die wereldwijd dicht ging kregen de inkomsten dan ook een flinke dreun.

In Ethiopië verkoopt het bedrijf bijvoorbeeld vrijwel exclusief via kleine bars en restaurants, vertelt Peer Swinkels. "Toen het land in lockdown ging, viel dus ineens 95 procent van ons verkoopkanaal weg. We hebben daarom nieuwe verpakkingen ontwikkeld en zijn razendsnel onze aandacht gaan verleggen naar andere soorten winkels. Daardoor is onze omzet wel teruggevallen maar niet zo hard als je zou verwachten." Verder lezen...

13-07-2020

 

Terug