Eindelijk waardering voor schoonmakers: ‘Mensen zien ineens hoeveel plekken ze aanraken’.

Waar een vieze deurklink met de blote hand vastpakken eerder nooit zo’n probleem was, is dat sinds de coronacrisis anders. De waardering voor schoonmakers en goede hygiëne is gegroeid, merken ze bij Asito, een schoonmaakorganisatie met meer dan 10.000 werknemers. „Mensen vinden het fijn dat we er zijn.”

Allesreiniger? Afwasmiddel? Nergens voor nodig, zegt Sandra Meijer (47). Staand naast de schoonmaakwagen houdt ze een vochtig microvezeldoekje in de lucht. Dát, heet water en een wit ‘wondersponsje’ zijn de beste wapens tegen viezigheid. „In al die middeltjes zit zoveel vet”, zegt ze. „Mensen denken: het ruikt lekker, dus ik doe er mooi veel van in.” Ze schudt het hoofd. „Daar wordt het oppervlak alleen nog maar vetter van.” Verder lezen... 

22-07-2020

 

Terug